سعید احمدی

دغدغه های ذهنی جوانی در آستانه پیر شدن

سعید احمدی

دغدغه های ذهنی جوانی در آستانه پیر شدن

سعید احمدی

حتما برای شما هم پیش آمده که موضوعی یکی دو روز ذهنتان را مشغول کرده باشد و بعد از کلی جست و جو به جوابی رسیده باشید.
به نظر من حیف است جواب را برای خودم نگه دارم و به کسی نگویم.
این وبلاگ پاسخهای من است به دغدغه های ذهنی ام که بیخودی دارند پیرم میکنند.

البته در مواردی، پاسخهای یافته شده برای سوالات دیگران (که از من کمک خواستند) را هم آورده ام
ضمنا در قسمت پیوندهای روزانه، سایتهایی را که در وبگردی هایم یافته و احساس میکنم ارزش دیدن دارد را ثبت کرده ام و الزاما به معنی تایید محتوی آنان نیست و بیشتر مصداق اطلبو العلم ولو بالسین هست. در همین راستا هم نقل مطالب به صورت کلی و جزئی با ذکر منبع آزاد است.

پیج اینستاگرام:
saeed_ahmadi_1981@

طبقه بندی موضوعی

چگونه قربانی تصادف عمدی نشویم؟؟

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۹ ب.ظ

متاسفانه افرادی سودجو برای خسارت گرفتن و یا تعمیر رایگان خودروی معیوب خود, به ایجاد تصادف عمدی و ساختگی روی آورده اند.

در تصادف ساختگی که معمولا دو طرف با هم هماهنگ هستند و کاری بهش نداریم.

 

اما تصادف عمدی ، یعنی اینکه راننده ای عمدا با خودروی شما تصادف میکند بدون اینکه شما از قبل در جریان باشید!!!!

 در ادامه مطلب، مطلبی در مورد تصادف عمدی و روشهای پیشگیری یا مواجهه صحیح با آن تقدیم میشود ....


 

چگونه قربانی تصادف عمدی نشویم؟؟

متاسفانه افرادی سودجو برای خسارت گرفتن و یا تعمیر رایگان خودروی معیوب خود, به ایجاد تصادف عمدی و ساختگی روی آورده اند.

در تصادف ساختگی که معمولا دو طرف با هم هماهنگ هستند و کاری بهش نداریم.

 

اما تصادف عمدی ، یعنی اینکه راننده ای عمدا با خودروی شما تصادف میکند بدون اینکه شما از قبل در جریان باشید!!!!

در این حالت راننده ای ( که از این به بعد کلاهبردار نامیده میشود) از کوچکترین اشتباه شما سوء استفاده میکند و در حالتی خودروی خود را به ماشین شما میکوبد که شما مقصر شوید. یعنی غالبا از سمت راست یا چپ.



پیشگیری از تصادف عمدی
بهترین سوژه برای تصادف عمدی خودروی ارزان قیمتی هست که بخشی از آن آسیب دیده باشد و هنوز تعمیر نشده باشد.

کلاهبرداران از این فرصت استفاده میکنند و ماشین خود را دقیقا به محل خرابی خودروی شما میکوبند تا شدت تصادف بیشتر به نظر برسد و خرابی تامتوازن خودروی خودشان که از قبل بوده توجیه شود.
بنابراین بهتر هست همیشه و سریعا خودروی تصادفی خود را تعمیر و نقاشی کنید تا طعمه کلاهبرداران نشوید.

بهتر است تا زمان تعمیر هم یک عکس از وضعیت فعلی ماشینتان روی گوشی خود داشته باشید جهت موارد اضطراری و نشان دادن به افسر راهنمایی رانندگی. تا اثبات شود که شدت تصادف اینقدر زیاد نبوده.

 

 

جمع آوری مدارک و شواهد

حتما بلافاصله بعد از هر تصادف خودروی مقابل را بازرسی کنید و سعی کنید موارد تصادف قبلی را در قسمتهای مختلف آن به یاد داشته باشید. چون ممکن است از نظر قانونی شما مقصر حادثه باشید.

بهتر است محترمانه با طرف مقابل در مورد آسیبهای قبلی ماشینش صبحت کنید و اطلاعاتی کسب کنید. اگر متوجه انکار موضوع شدید، سعی کنید از اطرافیان و مغازه های اطراف مشورت بگیرید.

به نشانه های تصادف جدید و قدیمی توجه کنید.

تصادف جدید خاک گرفته و زنگ زده نیست.

محل شکستگی شیشه ها تیز و شفاف هست و چسب کاری ندارد.

البته از بحث با راننده مقابل خودداری کنید و خودتان را خونسرد و بدون عجله نشان دهید. سعی کنید خودتان را داری آشنایی و رابط قوی در نیروی انتظامی یا بیمه معرفی کنید تا طرف مقابل، خیال خام نکند.

 

از ابتدا خودتان را مقصر معرفی نکنید!!!

اگر حتی درصد ناچیزی هم احتمال عمدی بودن تصادف میدهید، قبول نکنید که مقصر هستید. همه جوانب حادثه را در نظر بگیرید. خصوصا اشتباهات طرف مقابل را. سعی کنید سرعت بالای او یا خرابی جاده یا تغییر مسیر خیابان یا جهت حرکتها را پیش بکشید.

توجه داشته باشید که در تصادفات رانندگی همیشه یک طرف صددرصد مقصر نیست, ممکن هست طرفین پنجاه پنجاه مقصر باشند یا حتی 20 به 80.

پلیس باید بعد از کارشناسی حادثه، مقصر را معرفی کند. 

 

اولین مامور، مهمترین شاهد

اگر به عمدی بودن تصادف یا ضربه داشتن خودروی مقابل از قبل مشکوک هستید، به هیچ عنوان توافقی محل حادثه را ترک نکنید. از صحنه تصادف با موبایل عکس بگیرید و بعد خودروی خود را در سمت راست خیابان پارک کنید و با پلیس تماس بگیرید.

بعد از تماس شما با پلیس ، مامور راهور سر صحنه تصادف حاضر میشود و به بررسی مستندات و اظهارات طرفین میپردازند.
نکته مهم: افسر راهنمایی رانندگی فقط مسئول تعیین مقصر حادثه نیست و بهترین شاهد و اولین کارشناس تشخیص خسارتهای قبلی خودروها هست.

پلیس قبل از اعلام نظر در مورد مقصر خودرو ها را بازدید میکند، اگر او هم مشکوک به خرابی داشتن خودروی مقابل شد، شما با اطمینان تایید کنید.

توقع نداشته باشید، کلاهبرداری که عمدا تصادف ایجاد کرده اینجا صادقانه اعتراف کند. پس شما هم مصرانه ادعاهای خود را پیگیری کنید.

اگر مقصر نشدید که بهتر ....

ولی اگر افسر پلیس شما را مقصر اعلام کرد میتوانید قبول نکنید و اعتراض کنید.

یا اینکه مقصر بودن در حادثه را قبول کنید ولی تاکید کنید که در کروکی و گزارش پلیس خرابی داشتن خودرو از قبل را با توضیحات کافی قید کند.

سعی کنید با دلایلی درصد تقصیر طرف مقابل را هم به افسر یادآوری کنید تا شما صد در صد مقصر نشوید و مجبور نشوید مدارک بیشتری به طرف مقابل بدهید.

توضیحا، افسر پلیس کارت ماشین و بیمه نامه مقصر را به راننده زیاندیده تحویل میدهد و فقط کارت ماشین زیاندیده را به مقصر تحویل میدهد یعنی دو به یک.

توجه داشته باشید که نظر کارشناس راهور برای کارشناس بیمه هم بسیار مهم هست. چون تشخیص خرابیهای قبلی و جدید، در لحظه تصادف، خیلی آسانتر هست تا چند روز بعد از تصادف.

اگر بتوانید در حضور افسر راهنمایی و با استناد به خرابیهای قبلی خودروی طرف مقابل و احتمال عمدی بودن تصادف، با طرف مقابل مصالحه کنید که هرکس خسارت خودش را بدهد، مسلما از اینکه شما ناچار به پرداخت خسارت هر دو طرف باشید بهتر هست.
حتما اعلام کنید که شما فردی پیگیر هستید و کوتاه نمی آیید. 

 

 

حتما از پلیس کروکی و گزارش بگیرید

درسته که معمولا بیمه ها تا مبلغی را بدون کروکی خسارت میدهند ولی این در حالی هست که طرفین اختلافی نداشته باشند. چون شما ، بر سر میزان مقصر بودن یا میزان خسارت تفاهم ندارید! پس باید حتما کروکی بگیزید.

 

مراجعه به بیمه

اگر احتمال میدهید طرف مقابل تصادف شما، کلاهبردار باشد، سعی نکنید خودتان خودروی او را تعمیر کنید چون مسلما توقع دارد همه خرابیها را برایش تعمیر کنید و حتی ممکن است به هر تعمیر شما ایراد بگیرد و با تحویل ندادن مدارک شما، دردسر ایجاد کند. معمولا هم کلاهبردار ترجیح میدهد، کار به بیمه بکشد تا مبلغ نقدی و اضافه تری بتواند بگیرد.

بنابر این بهتر است، بدون هزینه اضافی از کارشناسان بیمه کمک بگیرید.

از باطل شدن تخفیفات بیمه خود نترسید، طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، در هر تصادف خسارت مالی (غیر جرحی) فقط 20 درصد از تخفیف بیمه سال بعد کم میشه و از سنوات عدم خسارت شما 3 یا 4 سال کسر میشود. البته این هم خودش هزینه کمی نیست و نباید به راحتی و به نفع یک کلاهبردار از آن بگذرید.

معمولا کلاهبرداران و ایجادکنندگان تصادف عمدی ، به بهانه های مختلف مثل فوت عمو و خاله، قرار مراجعه به بیمه را چند روز به تعویق می اندازند تا آثار تصادف جدید و قدیمی به هم شبیه بشوند.

شما از این فرصت استفاده کنید و به بیمه خودتان مراجعه کنید و با کارشناس تصادف که معمولا افسر بازنشته راهنمایی هست مشورت کنید و عکسها را نشان دهید و در مورد ساختگی بود تصادف یا خرابی از قبل مشورت کنید. شاه بیت غزل شما هم این هست که اگر مبلغ خسار کم برآورد شود ، از بیمه استفاده نمیکنم و خودم میپردازم. اینجا ممکن هست کارشناسان برای حفط منافع شرکت بیمه خود هم که شده، با شما همکاری ویژه داشته باشند.

در روز مراجعه مشترک طرفین به بیمه، قبل از تشکیل پرونده و جداکردن کوپن بیمه نامه شما، سعی کنید نظر کارشناس بیمه در مورد میزان خسارتی که بعهده شما هست را بپرسید و در صورت کم بودن مبلغ، خودتان به حساب مالک خودرو واریز کنید. البته با دریافت رضایتنامه.

در غیر اینصورت قید یک کوپن خود را بزنید و کار را به صورت معمول پیگیری کنید. البته احتمال دارد بتوانید قبل از صدور چک خسارت، با برگرداندن کوپن خود، از کاهش تخفیفات جلوگیری کنید.

ضمنا بهتر است تا آخرین کارشناس هم همراه طرف باشید و به کارشناسان احتمال تصادف قبلی را یادآوری کنید تا حداقل کلاهبردار نتواند خسارت زیادی از بیمه بگیرد.

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و ششم شهریور ۱۳۹۷ ساعت 9:2 توسط سعید احمدی در بلاگفا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی